Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Treść
Autyzm to odmienny od typowego sposób postrzegania świata. Zasadnicze różnice zobaczymy w sposobie komunikacji, wyrażaniu emocji, nawiązywaniu relacji oraz w różnorodnych, powtarzalnych schematach zachowań. Autyzm nie jest chorobą ale zaburzeniem.
W zależności od spektrum, osoby z autyzmem mogą funkcjonować samodzielnie lub wymagać stałej opieki. Z autyzmem wiążą się pewne mity, np.:
1. Osoby ze spektrum autyzmu są często przedstawiane jako świetne z matematyki, w rzeczywistości autyzm nie wpływa ani na zainteresowania, ani na ulubione przedmioty szkolne.
2. Należy powstrzymywać, blokować zachowania rytualne (kołysanie, kulenie, kręcenie się), tymczasem takie aktywności, jeśli osoba z autyzmem nie robi sobie ani innym krzywdy, nie powinny być przerywane.
2 kwietnia w Światowym Dniu Świadomości Autyzmu próbujemy zrozumieć bardziej osoby w spektrum autyzmu. Doceniamy też pracę nauczycieli współorganizujących, którzy pomagają i pośredniczą w komunikacji danej jednostki ze szkolnym światem, przyswajają do rzeczywistości. W naszej placówce są to panie: Edyta Brewczyńska, Edyta Cetnarowska, Agnieszka Stój, Mariola Tutko. Dziękujemy.