Rozwijamy kreatywność i pasję do nauki - zajęcia sketchnotingu dla uczniów zdolnych

Treść
W naszej szkole dużą wagę przykładamy do rozwijania zainteresowań i talentów uczniów. Jedną z takich inicjatyw są zajęcia ze sketchnotingu, które realizowane są w ramach projektu „Edukacja włączająca w gorlickich szkołach podstawowych”. Sketchnoting, czyli tworzenie notatek wizualnych, to niezwykle skuteczna metoda łączenia nauki z kreatywnością.
Podczas ostatnich zajęć uczniowie poznawali angielskie słownictwo związane z wiosną. Łącząc rysunki, symbole i słowa, w twórczy sposób utrwalali nowe wyrażenia. W atmosferze pełnej inspiracji powstały kolorowe mapy myśli, ilustracje przedstawiające wiosenne rośliny, zwierzęta oraz typowe dla tej pory roku aktywności.
Zajęcia nie tylko rozwijają zdolności językowe, ale również uczą:
- kreatywnego myślenia,
- efektywnego zapamiętywania materiału,
- organizowania informacji w przejrzysty i atrakcyjny sposób.
Dzięki sketchnotingowi nauka staje się dla uczniów przyjemnością, a własnoręcznie wykonane notatki są doskonałym narzędziem do dalszej nauki i powtórek.
Cieszymy się, że nasi uczniowie z takim zaangażowaniem rozwijają swoje pasje i zdobywają nowe umiejętności. Już nie możemy się doczekać kolejnych inspirujących zajęć!
Zajęcia realizowane są w ramach projektu Miasta Gorlice „Edukacja włączająca w gorlickich szkołach podstawowych” finansowanego z Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021– 2027, działanie 6.10 Edukacja włączająca.